Naar "Tenuda di Roccadia" en heel veel regen

14 oktober 2018 - Carlentini, Italië

Als we opstaan is het bewolkt en vannacht heeft het ook geregend. Alles is nat buiten en de verwachtingen voor vandaag zijn niet geweldig. Misschien dat het rond 11.00 uur droog wordt maar we zien wel wat het wordt, het weer is tenslotte een van de weinige dingen die je niet in de hand hebt. Je moet het doen met wat je krijgt.

Om 9.00 uur gaan we op weg en gezien het weer besluiten we om de binnenwegen te nemen. Het regent en dus valt er buiten weinig te beleven. Het is wel een hele mooie route waar we, ondanks de regen, toch zeker van genieten. We doen bijna 3 uur over ongeveer 100 km met soms droog weer, meestal regen en soms ook harde regen. Op sommige plaatsen lijkt de weg wel een rivier, het water stroomt naar boven of beneden en bijna alles zonder riolering. De auto zal van onderen wel schoon zijn na zo veel plassen. Onderweg doen we wel wat boodschappen bij de Lidl, lekkere verse broodjes en wat te drinken.

Als we bij het hotel komen, “Tenuda di Roccadia”, is de kamer nog niet klaar, niet zo vreemd natuurlijk want het is pas 12.00 uur. Na een kopje koffie besluiten we om naar Augusta te rijden, een plaats aan de kust. Hopelijk klaart het weer een beetje op maar helaas, het wordt eerder erger dan beter. Er is ook bijna niets open dus we rijden naar Lentini, dat is een grotere plaats. Ook daar is niets te beleven dus we besluiten uiteindelijke om maar terug te gaan naar het hotel.

Maar dan gaat het steeds harder regenen zodat we zelfs op de grote weg niet harder kunnen rijden dan 60 km/uur. Sommige automobilisten gaan zelfs aan het begin van een uitvoegstrook half op de weg staan met alarmlichten aan en wij besluiten dat ook even te doen. Nu zijn wij Nederlanders best wel regen gewend maar dit is echt heavy en heel vermoeiend. En van riolering hebben ze hier geloof ook niet veel gehoord want het water loopt gewoon over de weg. Op de binnenwegen zijnet echt grote plassen waardoor je ook de gaten in de weg niet meer ziet. En dat is heel lastig want aan wegonderhoud besteden ze hier ook niet veel geld.

Na 72 km in de regen rijden en ruim 2 uur later zijn we weer bij het hotel. We krijgen de sleutel van onze kamer, die heet “Ciaculli”, dat is toch leuker dan een kamernummer. Het is dit keer geen grote kamer maar alles is aanwezig, er is zelfs een extra bed. Dat is wel makkelijk voor je koffer en de losse spulletjes. We hebben wel weer een terras, overdekt met een tafel, 2 stoelen en een stenen bank. Nu het zonnetje nog en jawel hoor, daar komt hij. We kunnen alleen ’s morgens in de zon zitten want nu zitten we in de schaduw. Maar na een uurtje betrekt het weer.

We gaan het terrein even verkennen, nou ja even… Het blijkt echt een heel groot terrein te zijn met een heuse boerderij met paarden, koeien, ganzen, kippen etc. En ook heel veel citrusbomen. Het is echt een heel uitgebreid bedrijf want er is ook een winkeltje waarin ze de plaatselijke producten verkopen, morgen maar eens verder kijken want nu is het gesloten. Er zijn zelfs 2 zwembaden, een speeltuin, een sportveld etc. en een heel groot mooi park. Heel jammer van het slechte weer maar wie weet wordt het morgen beter.

Vanavond blijven we op de kamer, de verhalen weer versturen en ook foto’s plaatsen van de afgelopen drie dagen zodat jullie weer helemaal bij zijn.

1. C.J. van Ham:
    14 oktober 2018
    Jammer dat het regent,wij hopen dat het morgen beter wordt.Wij genieten van jullie verhalen,foto`s en video.
    Groetjes van Cor en Marianne
  2. Eelco en Liesbeth:
    15 oktober 2018
    Jammer van de regen, maar wat een mooie foto van het uitzicht.
    Als je goed kijkt, zie je de wolken ver aan de horizon.
  3. Paula en Fred:
    15 oktober 2018
    Joepie mooie plaatjes en big cactussen. Jullie moeten wel iedere dag sporten hé. Wel goed voor de conditie zullen we maar zeggen. Hopelijk wordt het zonniger en minder regen zou ook wel fijn zijn. Groetjes van Eppi en Hepi !!!!! uhhhh wij dus.