Naar Stipshausen

18 september 2020 - Asbach, Duitsland

Hallo allemaal,

Het laatste verhaal was over onze reis naar Zuid-Afrika die helaas dus niet is doorgegaan in verband met Corona. We hebben deze reis vooralsnog uitgesteld naar augustus 2021, we zien wel hoe het loopt.

Nu zijn we voor een week naar Duitsland gereisd naar Stipshausen, een dorpje in de Hunsrück in de buurt van de Moezel. We zitten hier in een groot appartement naast de kerk waar we allebei een eigen badkamer en slaapkamer hebben. Ook een grote woonkamer en keuken en een hele grote tuin met appelbomen en pruimenbomen. Daar mogen we net zo veel van plukken als we willen. Ook staat er een grote stenen barbecue met een heleboel hout dus we gaan zeker een keer barbecuen op houtvuur.
Het weer is de komende dagen goed, zeker t/m dinsdag, en daarna zien we wel weer.

Vanmorgen zijn we om 8.00 uur thuis vertrokken naar Oudewater waar we na de koffie met z'n vieren in de auto van Cok en Rinus naar Duitsland zijn vertrokken via Maastricht. In Limburg hebben we om ongeveer 12.00 uur lekker koffie gedronken met echte Limburgse vlaai, grote stuken dus voorlopig hebben we geen honger. Het is een mooie route maar als we in de buurt van Verviers komen is er een behoorlijke file waardoor we een omweg gemaakt hebben. Die omweg was natuurlijk niet over de grote weg maar het was wel een hele mooie route en haast hebben we natuurlijk niet dus we genieten er van.

Om 16.00 uur komen we aan bij het huis, de gastvrouw zit ons op te wachten op de stoep en verwelkomt ons heel hartelijk. Zij legt uit hoe alles werkt, dat we het hele huis voor ons zelf hebben en dat we ook gebruik kunnen maken van de grote tuin. Alles ziet er netjes en schoon uit en we hebben ook nog een heerlijk balkon aan de voorkant zodat we 's avonds nog kunnen genieten van een zonnetje daar.

De bakker zit om de hoek zodat we aan vers brood geen gebrek hebben, ook voor de nodige dagelijkse boodschappen kunnen we daar terecht en de Lidl zit in een dorp verderop dus dat is makkelijk. Cok en ik gaan bij de bakker wat boodschappen doen, een lekker biertje voor de heren en wat lekkers om even wat te eten. Onder het genot daarvan bekijken we wat foldertjes over de omgeving, die ruimschoots aanwezig zijn.

Om half 7 rijden we naar Raunen naar de Lidl en daarna naar de pizzeria. Daar genieten we van een overheerlijke pizza, we doen dat toch maar binnen want het koelt toch best wel af 's avonds.Na het eten rijden we terug naar ons appartement onder een mooie sterrenhemel; hier geen luchtvervuiling dus.

In het appartement luisteren we nog even naar de persconferentie maar we maken het niet laat. Zo'n reis is toch best wel vermoeiend ook al doe je eigenlijk niet veel. Een goed begin van onze vakantie.

1. Johan van Aken:
    18 september 2020
    Leuk om jullie verhaal weer te kunnen lezen. Fijne vakantie en heb het goed en houd het goed.👍🏻🙏🤣
  2. Nel en Arie:
    19 september 2020
    Vera en Bert fijne vakantie geniet ervan. Groetjes Arie en Nel.