Aangekomen in Zwitserland

1 oktober 2018 - Egerkingen, Zwitserland

Vanmorgen om 7.00 uur vertrokken. Een goede reis gehad behalve veel file bij Antwerpen en een beetje file bij Brussel. Daardoor duurde de reis bijna 2 uur langer dan we dachten maar och, we hebben alle tijd toch? Onderweg een beetje regen gehad maar daar heb je in de auto gelukkig geen last van.

Van grenzen merk je tegenwoordig niet veel meer, het is dat het langs de kant van de weg staat als je het land inrijdt anders weet je niet eens in welk land je bent. Bij Zwitserland is dat toch wel anders, daar is nog een heuse douane. Wij hoefden geen paspoort te laten zien en mochten zo doorrijden omdat wij al een vignet voor Zwitserland op de auto hadden zitten maar vóór ons moest bijna iedereen even rechtsaf voor zo'n vignet. Kosten 40 Zwitserse Franken maar daarvoor mag je dan ook heel jaar in Zwitserland rijden. Eigenlijk jammer dus dat we er alleen op de heen-en terugreis enkele uren gebruik van maken.

Inmiddels zitten we in Egerkingen in ons hotel waar we na het inchecken lekker een pilsje gedronken hebben. Daarna hebben we de tassen uit de auto gehaald en boven gebracht waarna we heerlijk Italiaans hebben gegeten in het restaurant van het hotel. Het was overheerlijk, dat zie je niet op de foto's jammer genoeg maar het smaakte zoals het er uit ziet.

1. Cok en Rinus.:
    1 oktober 2018
    Eerste lekker, goede reis en veel plezier.
  2. Cok:
    1 oktober 2018
    Geniet van jullie vakantie! Wij kijken weer uit naar de verhalen.

Groetjes van ons.
  3. Johan van Aken:
    1 oktober 2018
    Mooi op pad gegaan lieve mensen. Heb het maar goed en geniet er van. Liefs en groetjes, Ria en Johan.
  4. Henneke:
    2 oktober 2018
    Veel plezier, Genieten en weer mooie herinneringen maken.
  5. Wil Bredius:
    2 oktober 2018
    Fijne vakantie. Wij gaan jullie verhalen weer volgen. Zo reizen wij met jullie mee.