Naar Milazzo

7 oktober 2018 - Naso, Italië

Vanmorgen gewoon wakker geworden zonder wekker, lekker relaxed. Het is stralend weer, geweldig als je naar buiten kijkt en geen wolken ziet en op de horizon een stukje van de zee. Dat is echt wel genieten.

We gaan naar de ontbijtruimte, eigenlijk is het meer een gemeenschappelijke ruimte want je kunt er thee en koffie halen als je wilt en er staat een lekkere bank. Je kunt er ook naar de televisie kijken, een soort huiskamer dus en dat voor slecht 6-8 kamers.

Het ontbijt is redelijk bescheiden, stukjes stokbrood, die je kunt roosteren, kaas en jam als beleg en uiteraard sapjes en koffie en thee. Wat je hier wel iedere keer krijgt is veel zoetigheid ’s morgens zoals taarten, cake en koekjes. Niet bepaald ons idee van ontbijt maar ’s lands wijze ’s lands eer.

Na het ontbijt, inmiddels half tien, rijden we naar Milazzo, de plaats waar we morgenochtend aan boord zullen gaan voor de overtocht naar Vulcano. We rijden op ons gemak langs de kust, een heel mooie route maar het gaat niet echt snel. Geen probleem als je vakantie hebt toch?

Op een gegeven moment komen we weer op een heel bochtige weg uit met stijgingen van wel 20% en met grote haarspeldbochten. Op zich is de weg breed genoeg tot er opeens midden op de weg paaltjes staan. We kunnen er met onze auto maar net tussendoor en daarna wordt de weg echt veel smaller en steiler. Je komt zo wel iedere keer voor verrassingen te staan.

In Milazzo kunnen we de auto parkeren met de parkeerschijf, lekker handig. We lopen naar de haven en vragen daar in een van de boekingskantoren waar we heen moeten voor de “Liberty Lines”, de maatschappij waarmee wij de overtochten zullen doen. Dat blijkt daar tegenover te liggen. Het is er alleen erg druk en dat komt omdat er demonstraties van de Marine zijn op het haventerrein en daarom mogen we niet zomaar het terrein op.

We gaan eerst op zoek naar de parkeerplaats waar we onze auto 4 dagen zullen laten staan, want die gaat niet mee naar de Eolische eilanden. Die is snel gevonden, het kost ons € 10,- per dag en we worden met een busje naar de boot gebracht en ook weer terug. Lekker relaxed dus.

Hierna lopen we terug naar de Liberty Lines om te kijken of de drukte voorbij is zodat we onze e-tickets om kunnen ruilen voor echte tickets. Dat kan ook morgenochtend maar we zijn er nu toch. Dan blijkt dat we niet op de geplande tijd mee kunnen maar dat we éen uur eerder of pas om 13.20 uur mee kunnen. Ik had wel een mail gehad van Liberty Lines maar omdat ik geen idee had waar die van was had ik die weggegooid. Mazzel dus dat we er vandaag al waren. We kregen onze tickets en gaan nu al om 8.30 uur morgenochtend varen.  Voor onze grote koffer moeten we extra betalen, wel 2 euro!! Dat hebben we daar graag voor over anders hadden we veel in de auto moeten achterlaten.
We moeten 20 minuten van te voren aanwezig zijn dus dat betekent dat we al om 6.30 uur moeten vertrekken van ons hotel. Onbehoorlijk vroeg dus maar beter dan pas ’s middags vertrekken.

We lopen terug richting de auto en gaan wat drinken. Daarna besluiten we om dan maar terug te gaan naar het hotel en daar lekker te ontspannen bij het zwembad, dat is tenslotte ook vakantie toch? Dat lukt prima want we zitten boven op de berg en hebben dus geen last van vroege schaduw van een berg. Top hoor.

Als we terug rijden naar ons hotel zien we al snel een Lidl, daar doen we wat boodschappen, net alsof je thuis bent bij onze eigen vertrouwde Lidl, en daarna gaan we even langs de Mac, lekker een milkshake en een burger scoren.

Na heerlijk relaxen bij het zwembad met een natje en een droogje pakken we alvast de spullen in, die wel wel en niet mee nemen morgen aan boord zodat we morgenochtend snel klaar zijn en eten dan lekker een broodje op onze kamer.

1. Johan van Aken:
    7 oktober 2018
    Alles weer goed geregeld en met veel vakantie gevoel. Top.
    Jammer hoor die verplichtte rust aan een zwembad. Ha ha ha.
  2. Paula en Fred:
    8 oktober 2018
    wel heel vroeg opstaan voor het bootje. wij liggen dan nog op één oor. Groetjes