Vrijdag 22 september van Planet Baobab naar Safari Island Lodge bij Maun

22 september 2023 - Maun, Botswana

We hebben vanmorgen uitgeslapen want we hoeven “slechts 220 km” te rijden. Nou, dat uitslapen lukt niet want we zijn gewoon om 7 uur wakker. Wel lekker om alles op je gemakje te doen. We pakken wel alles meten in de auto want we zitten vrij achteraan op het terrein en dan hoeven we na het ontbijt niet meer terug te lopen. Het is hier ’s morgens namelijk al ruim 30°.

Het ontbijt is prima verzorgd, alles wordt vers voor je klaargemaakt. En er staan ook scones en muffins voor de liefhebbers.

Na het ontbijt gaan we nog even in de bar zitten om wat filmpjes te plaatsen van de Victoria watervallen want het internet is hier best snel. Ook het verhaal van gisteren kunnen we meteen plaatsen, de foto’s komen vanavond wel hoop ik. Even afwachten hoe het internet in de Safari Island Lodge is.

Om 9.30 uur rijden we weg, in het begin is het best weer saai. Alleen overstekende koeien, geiten, paarden en ezels maar dat is maar af en toe. En natuurlijk opletten op de potholes. En de eerste 50 km zien we slechts 6 andere auto’s. Gelukkig is de weg veel beter dan het stuk van gisteren. Na ongeveer 100 km is er weer een veterinair checkpoint maar deze keer mogen we gewoon doorrijden en hoeven we ook niet door de desinfecterende vloeistof. Daarna wordt het ongeveer 10 km net alsof we door een wildpark rijden. We zien struisvogels, heel veel olifanten, zebra’s en giraffen. Verder verloopt de route prima.

Vlakbij Maun wordt het steeds drukker op de weg. Er is veel industrie en het is, zeker voor Botswaanse begrippen, een grote plaats. We moeten na Maun nog 7 km verder over een asfaltweg maar het laatste stuk van 2,5 km is echt een zandpad.

We zijn te vroeg bij Safari Island dus we mogen in het restaurant wachten tot de kamer klaar is. Dat is prima, we hebben internet en we drinken wat.

We zitten aan de Thamalakane rivier in een leuk chalet wat echt van alle gemakken is voorzien. Keurige badkamer, koelkastje, airco en natuurlijk de klamboe. We blijven hier 3 nachten dus dat is niet verkeerd. Er wordt ons geadviseerd ramen en deuren goed gesloten te houden als we niet in het chalet zijn want er kunnen apen en eekhoorns naar binnen komen. Er zit wel een groot hek om het park voor de grote dieren maar daar hebben deze kleine dieren geen last van.

We brengen hier nog even onze was weg en die komt dan morgenmiddag schoon weer terug. Om half zes komt er iemand ons uitleg geven over de 2 dagtrips die we hier hebben. Morgen gaan we varen in de Okavangodelta en overmorgen hebben we een gamedrive van een hele dag. Dat zijn dan meteen de laatste excursies van onze vakantie. Helaas, het einde nadert.

Uiteraard dineren we hier bij de lodge, Maun is zeker 10 km hier vandaan en door donker rijden voorkom je hier ten allen tijde.

1. Annemieke:
    Wat een leuk huisje.
  2. Wil Bredius:
    22 september 2023
    Lijkt wel een huisje uit de efteling. Grappig.
  3. Johan van Aken:
    22 september 2023
    Geweldig. Vooral de foto’s weer en de baobab boom druk ik af.
    Echt indrukwekkend mooi. Fijn verblijf nog en alvast een behouden terug reis.
  4. Marion:
    22 september 2023
    Zo'n 'geweldige' weg ben je waarschijnlijk al na 100 meter zat!
  5. Paula:
    22 september 2023
    war een leuk gezellige verblijf word je vrolijk van na de auto-rit.
    en zowaar alweer mijn lange vriend. rust lekker uit en geniet van de komende dagen. liefs