Dag 2 Dag op de ferry

9 juni 2022 - Gotland, Zweden

Om kwart voor vijf schiet ik wakker en ik zie dat we aan het varen zijn. Ik zie wel nog land voorbijgaan en dan blijkt dat we nog niet lang varen. Vanuit de haven is het misschien hooguit een half uurtje varen en dan zit je al op open zee. We zijn dus waarschijnlijk later vertrokken dan gepland was want het vertrek stond op 3.00 uur. Ik ga maar lekker verder met slapen want uiteindelijk was het toch al bijna 1.00 uur voordat we echt op bed lagen.

Om 8.30 uur zijn we wakker en omdat we nergens kunnen vinden tot hoe laat het ontbijt is, gaan we naar het restaurant. Op de ferry wordt namelijk de Finse tijd gebruikt en dat is een uur later dan bij ons. Bij het restaurant blijkt dat er geen ontbijt wordt geserveerd maar een brunch en de tijd daarvan is van 9.30 – 13.00 uur. We gaan dus nog maar een uurtje terug naar de hut.

We hebben een buiten hut, dat is wel prettig met een dag op zee. Anders zit je constant met het licht aan en heb je geen idee van het weer. Voor het uitzicht hoef je het niet te doen, alleen bij vertrek en aankomst zie je wat van het land en soms komen we langs en eiland maar het is wel veel prettiger zo.

Na een uurtje gaan we weer terug. We krijgen een glaasje prosecco en gaan naar onze tafel. Het tafelnummer, evenals het nummer van de hut, kregen we meteen bij het inchecken voor de ferry. Netjes geregeld allemaal.Het is een heel uitgebreid buffet. Warme en koude gerechten, zoete gerechten en nagerechten en uiteraard koffie, thee en sapjes. Het is echt te veel om het allemaal te proeven dus we bewaren de zoete gerechten voor later. Je mag namelijk weggaan en later gewoon weer verder gaan; dat doen we dan ook om 12.15 uur, dan houden we “koffietijd” met wat lekkers erbij.

Het is buiten nat en behoorlijk winderig dus we gaan weer terug naar de hut. We hebben verder een rustige middag, lekker wat lezen en alvast een deel van dit verhaal schrijven. We lopen nog wat rond maar door de wind is het niet aangenaam buiten. Gelukkig laat het zonnetje zich steeds meer zien.

Om 18.00 uur gaan we naar het restaurant voor het diner. Er is weer veel lekker eten te krijgen, je weet bijna niet wat je moet kiezen. Alles smaakt prima en bier en wijn zijn inclusief. Aan het tafeltje naast ons zit een Nederlands echtpaar uit Schiedam. Bij de brunch hebben we al gezellig zitten praten en dat doen we ook nu weer. Zij zijn al vaker naar Noorwegen geweest en doen ongeveer dezelfde route als wij. Alleen doen zij er 3,5 week over en gaan zij in Bergen aan boord voor de terugreis.

Uiteraard is het verder een rustige avond. Voordat we gaan slapen pakken we de meeste spullen alvast in want het ontbijt is morgenochtend al om 6.30 uur Finse tijd.

1. Johan van Aken:
    9 juni 2022
    Allemaal leuk en toch wel spannend aan boord.
  2. Ria:
    9 juni 2022
    Hallo lieverds, we hopen dat jullie een heel fijne reis zullen hebben. Geniet van alles, dan genieten wij van jullie verhalen….fijne avond en tot de volgende blog maar, liefs, Johan & Ria.🤗💐🌹
  3. Carla en Bram:
    9 juni 2022
    Heerlijk om de verhalen te lezen.
  4. Paula:
    10 juni 2022
    Hoi zo te lezen komen jullie niets te kort. (met hapjes en drankjes). Heerlijk toch
    Geniet ervan. Dikke knuffel Paula
  5. Wil Bredius:
    10 juni 2022
    Wat leuk om weer met jullie mee te reizen. Ik blijf het volgen. Heel veel plezier en geniet er van.