Op de ferry

3 oktober 2018 - San Giuseppe Jato, Italië

Vanmorgen lekker uitgeslapen, gek hoor want je merkt in zo’n binnenhut helemaal niet of het dag of nacht is. Het is gewoon donker. We hebben best lekker geslapen alleen kraakt het schip constant en voel je een lichte trilling van de motoren.
We gaan naar boven voor het ontbijt. Vergeleken bij gisterenmorgen wel een heel eenvoudig ontbijt en dat voor € 20,-. Het is wel allemaal lekker vers; op de terugweg zorgen we wel dat we wat bij ons hebben.

Het is buiten bewolkt en in de loop van de dag wordt het steeds grijzer maar koud is het niet. Wel staat er een flinke wind maar ja, we zitten op volle zee dus je kunt weinig anders verwachten. Er is weinig te doen aan boord. De zwembaden zijn leeg , niet raar om deze tijd van het jaar; de films zijn in het Italiaans en in het theater kun je wel lekker zitten maar er is geen voorstelling. Lekker rustig lezen en af en toe een wandelingetje maken, zo komen we de dag wel door.
Tijdens een van de wandelingetjes komen we ook bij de wasserij, daar staan wel heel grote wasmachines en droogtrommels maar ja, wat wil je met zoveel hutten aan boord. Ook zijn er op 2 dekken grote ruimtes met allemaal slaapstoelen, dat is echt behelpen hoor. Blij dat wij een hut hebben.

We zetten om 4 uur de tassen alvast klaar voor vertrek, want om ongeveer 5 uur moeten we de hut verlaten. De hutten worden dan al weer schoongemaakt voor de terugreis naar Genua vanavond.
We moeten wachten in het theater vlakbij onze hut. En dan duurt wachten best wel lang. We komen om 19.15 uur aan in de haven van Palermo, inmiddels regent het pijpenstelen en het is donker buiten. Om 20.15 uur mochten we naar onze auto toe en een kwartiertje later stonden we buiten.

Gelukkig kun je met de telefoon gewoon de naam van het hotel intoetsen en dan krijg je meteen de route.
Als we het terrein af willen rijden gaan we eerst de verkeerde kant op zodat we bij de controle komen van degenen, die aan boord gaan naar Genua. Het kost wat moeite om duidelijk te maken dat wij net van de ferry komen want de dame van de controle spreekt alleen Italiaans maar uiteindelijk komt het goed en rijden we Palermo in. We zien alleen erg weinig van de omgeving en het regent behoorlijk hard. Ook het wegdek is erg slecht waardoor je geen strepen op de weg ziet en Italianen zijn niet bepaald prettige rijders maar als we eenmaal op de “grote” weg zitten gaat het beter alleen geen straatverlichting meer. Het is gelukkig erg rustig op de weg dus ik maak veel gebruik van het grote licht.

Eenmaal van de doorgaande weg af wordt het erg smal en bochtig en groeien de cactussen aan de rand van de weg en raken de palmbomen bijna het dak van de auto. Gelukkig staan er in het dorp al bordjes van het "Casale del Principale", ons hotel, en om 21.35 uur rijden we het parkeerterrein op. Het is een mooi oud gebouw voor zover we het in het donker kunnen zien, morgen kijken we wel verder. Het regent gelukkig nog maar een klein beetje dus we pakken de bagage uit de auto en gaan naar binnen.

Bij de receptie is niemand aanwezig en er is ook geen belletje dus we lopen maar verder naar binnen. Er komt iemand uit de keuken en al gauw worden we welkom geheten. We worden naar onze kamer, zeg maar zaal, gebracht op de eerste verdieping. Er is verder geen bar of zo maar we kunnen gelukkig wel een pilsje krijgen, die nemen we lekker mee naar de kamer.

We proberen om verbinding te maken met internet, helaas lukt dat niet maar we hebben het wel gehad voor vandaag. Vooral de rit van de ferry naar het hotel was erg vermoeiend dus we gaan lekker op bed liggen.

1. Johan van Aken:
    4 oktober 2018
    Gelukkig geen beroep hoeven doen op jullie zwemdiploma. Heb het maar goed. Groetjes weer.