Dag 17, Naar de Lofoten

24 juni 2022 - Offersøy, Noorwegen

We hebben lekker uitgeslapen tot 8.00uur want het ontbijt is pas om 8.30 uur. We hebben prima geslapen, allebei in een eigen slaapkamer. De bedden zijn namelijk slechts 1.40 breed en als je 1.80 gewend bent is dat best wel krap.

Het ontbijt is eenvoudig maar prima verzorgd. We praten wat met de eigenaar, die het samen met zijn zoon runt. Zij hebben de voormalige handelspost omgebouwd tot hotel. Er zijn ook cabins en rorbues te huur. Een rorbue is een vissershuisje aan het water. Ook er een grote camping bij. Het ligt erg mooi en vanuit de cabin kunnen we het water zien.

Na het ontbijt gaan we op pad voor de toeristische route over de Lofoten, een tocht van ruim 250 km met onderweg diverse mooie uitkijkpunten. Die hebben allemaal hun eigen aparte indeling maar wel allemaal een toilet, ook voor gehandicapten.

Het is weer een hele mooie tocht met diverse gezichten. Helaas begint het halverwege wat te  regenen en tegen dat we aan het uiterste puntje van de Lofoten zijn, in Å i Lofoten, is het zo grijs dat we weinig meer kunnen zien. Dat is natuurlijk erg jammer maar daar moeten we het mee doen.

Verder hou ik het verhaal lekker kort want het is inmiddels half elf en ik ga de foto’s nog plaatsen. Die vertellen misschien meer dan woorden.

1. Maria:
    25 juni 2022
    Hallo Vera en Bert, wat een prachtige foto’s toch weer, ik geniet van jullie leuke verhalen. Jammer dat het weer soms tegenwerkt en de mist, regen het uitzicht voor nog mooiere foto’s van juist dat ene plekje belemmeren. Maarja, je weet je bent in Noorwegen en jullie laten je er niet door beïnvloeden want er is nog zoveel ander wonderschoons te zien en te beleven. Veel plezier en fijne reis verder.
  2. Maria:
    25 juni 2022
    Oja, mijn zwager en zijn groep zijn toch niet langs het ijzeren gordijn gegaan maar hebben een hele tijd ongeveer dezelfde route E6 gereden. Zij waren gisteren van Trondheim naar Göteborg onderweg waar zij het Volvo museum bezoeken.
  3. Bert van Duikeren en Vera Mollers:
    25 juni 2022
    Wij komen pas op 1 juli in Trondheim. Wij doen het dus een stuk rustiger aan als je broer.
  4. Johan van Aken:
    25 juni 2022
    De foto’s spreken zeker voor zich. In één woord prachtig. Wel veel kilometers, 250. Geniet er maar van.
  5. Bert van Duikeren en Vera Mollers:
    25 juni 2022
    Ja, en ook nog eens 250 km terug. Zoveel kilometers hadden we nog niet gereden per dag. En we genieten volop.
  6. C.J. van Ham:
    Hallo Vera en Bert.
    Wat prachtig de foto`s van vandaag,een hele mooie natuur,schitterend.Ook gisteren vonden wij de foto`s mooi,met de wolken erbij,maar natuurlijk is het gezelliger als het mooi weer is.Van de verhalen genieten wij ook.Deze twee dagen dat wij niets van jullie horen en zien,dat is afzien voor ons.
    Hartelijke groetjes van Cor en Marianne.
  7. Bert van Duikeren en Vera Mollers:
    25 juni 2022
    Zodra het kan zal ik alles plaatsen. Wij genieten alvast.