Dag 16 Naar Offersøy Feriencenter

23 juni 2022 - Offersøy, Noorwegen

Bij het opstaan blijkt dat het flink hard waait en ook regent. Wat hebben we gisteren super mazzel gehad met de boottocht en ook later op de dag met het autoritje.

Na het ontbijt pakken we de bagage in de auto en vertrekken richting Offersøy Feriencenter waar we 2 nachten in een cabin zullen slapen. Het is een relatief korte rit van 135 km en gaat voornamelijk over doorgaande wegen. We hebben vandaag niet het geluk van gisteren bij de tunnel, we zijn de eersten in de wachtrij en uiteindelijk moeten we ruim drie kwartier wachten voordat we door de tunnel kunnen.

Bert heeft een probleem met het overzetten van foto’s van zijn GoPro naar de computer, daarvoor had hij een heel slim soort USB-stick maar die heeft de geest gegeven. We rijden naar Storlet en dat is best een grote plaats. Daar zit een elektronica zaak maar die hebben niet hetzelfde. We gelukkig een andere manier om de gegevens over te zetten dus die kou is ook uit de lucht.

Om 12.30 uur gaan we bij een camping even een bakkie doen, dat heb je af en toe best wel nodig. Op de camping zie ik caravans naast/tegen een huisje staan, dat hebben we al eerder gezien. Maar nu kan ik er even wat foto's van maken. Het blijken vaste plaatsen te zijn en dan niet, zoals bij ons, met een voortent maar met een voorhuisje. Je rijdt de caravan er strak tegenaan en doet een stuk doek over de ruimte tussen caravan en huisje. Best handig hoor want ze hebben er ook meteen een mooi dek aan vast zitten. Altijd droge voeten dus en geen modder van een camping.

In Duitsland hadden we een mooie splitter voor de 12-Volt aansluiting gekocht maar ook die heeft de geest gegeven. We kijken bij diverse benzinepompen of die een splitter hebben maar helaas. Uiteindelijk kunnen we in Lødingen bij een vrij klein pompstation wel een splitter kopen, dus nu kunnen we de koeltas in de auto weer aanzetten. Nu is het hier gelukkig niet zo warm maar de kaas ed. koel houden is toch best wel belangrijk. We gaan hier ook meteen even tanken € 2,75/l. We verwachten dat het op de Lofoten niet goedkoper wordt, we zien wel.

Het is inmiddels gelukkig droog geworden en zelfs de zon komt regelmatig achter de wolken vandaan. Dat geeft toch meteen een heel ander beeld van de wereld. Het is toch wel verrassend hoeveel verschillende landschappen we inmiddels in Noorwegen gezien hebben, we rijden nu af en toe door heel hoge bergen en langs veel meren en natuurlijk de fjorden. Een heel afwisselend beeld dus.

Om 15.00 uur rijden we het terrein van Offersøy Feriencenter op en gaan we inchecken. We krijgen de sleutel mee van een cabin en gaan daar naartoe. We hadden een beetje gehoopt op een huisje aan het water maar dat blijkt veel duurder te zijn. Het is een keurige cabin, voorzien van keuken met afwasmachine, oven, waterkoker, koffiezetter en magnetron. Goed voorzien dus alleen is het wel wat gedateerd maar we hebben alle comfort die we willen hebben.

We moeten voor de WiFi wel in het keukendeel gaan zitten omdat anders de verbinding heel wisselend is. Aangezien het steeds donkerder wordt buiten, eigenlijk nog donkerder dan ’s nachts, besluiten we maar lekker in de cabin te blijven en er een rustige middag/avond van te maken. Dat is ook best wel lekker want je doet toch veel indrukken op.

1. Johan van Aken:
    23 juni 2022
    Gelukkig vandaag weer droog. Jullie maken echt een tocht van je leven hè? Prachtig.😂👍
  2. Bert van Duikeren en Vera Mollers:
    23 juni 2022
    Dat is inderdaad waar Johan. Ondanks de regen af en toe en toch ook wel een beetje de kou genieten we met volle teugen.
  3. Paula:
    23 juni 2022
    Top toch je kan wel met gesmolten kaas een fondue-tje regelen stokkie erbij en smullen maar. GRAPJE groetjes Paula
  4. Marcel:
    24 juni 2022
    Goedemorgen globetrotters. 45 minuten wachten voor de tunnel.......dat is een flinke tegenvaller.........had je nog een extra bakkie kunnen doen......
    Je schrijft dat het donkerder wordt buiten......komt dat door het weer? Veel plezer de komende dagen en benieuwd wat jullie gaan doen, zien en tegenkomen. Groet van Marcel.
  5. Bert van Duikeren en Vera Mollers:
    24 juni 2022
    Het werd inderdaad donker door het weer. Het heeft gegoten hier, gelukkig zaten we lekker binnen bij de kachel.