De reis naar China

26 september 2017 - Peking, China

Vanmorgen om 5.00 uur opgestaan, we gaan naar China!!!

Gisteren hebben we de autosleutel van mij naar Martijn gebracht. We gaan namelijk met de auto naar station Maassluis-West en nemen daar de snelbus van 6.04 uur naar Schiedam-Centrum. Daar zetten we de auto op de parkeerplaats bij de bushalte, zodat Martijn die vanavond op kan halen en bij ons voor de deur zetten – op 15 oktober zet hij de auto daar weer neer zodat we weer makkelijk thuis komen.
In Schiedam stappen we op de trein naar Schiphol, lekker makkelijk zo.

Om 7.30 uur zijn we op Schiphol waar alles lekker soepel verloopt. Ook de reis naar Zürich gaat prima, wel met een half uurtje vertraging – door de mist - maar we hebben twee uur overstaptijd dus dat is geen probleem. In Zürich is het stralend weer. Inmiddels hebben we in het vliegtuig al kennis gemaakt met Kisha en Kitty – zij maken dezelfde rondreis – en op het vliegveld ook met Jan en Helmi. Leuk om alvast enkele reisgenoten te zien – we zijn allemaal erg benieuwd naar de overige reisgenoten van de rondreis.

In Zürich – een mooi vliegveld trouwens – gaan we met een soort metro van de ene gate naar de andere. Daar genieten we van een stokbrood met een heerlijk glas bier voordat we naar de gate gaan. Grappig dat de meeste mensen in de rij gaan staan terwijl je rustig kunt wachten tot de rij wat kleiner is- wij wachten het zittend af.

Het vliegtuig zit helemaal vol behalve de business seats – navraag leert dat een upgrade daarvoor € 1500,- per persoon kost – dan maar niet want dat is toch echt te veel. We zitten wel met z’n tweetjes naast elkaar zodat we makkelijk even kunnen staan als we dat willen.
De vlucht duurt ongeveer 10 uur en we krijgen warm eten, ontbijt en het drinken is ook gratis. Jammer genoeg lukt het ons niet echt om te slapen dus het wordt een lange dag vandaag/morgen. De vlucht verloopt verder prima.

1. Lia de Groot:
    27 september 2017
    Fijne reis......en veel genieten samen
  2. Sonja Visser:
    27 september 2017
    Fijne vakantie, lekker genieten samen
  3. Eelco en Liesbeth:
    27 september 2017
    Bert en Vera, een hele fijne vakantie toegewenst.
    Geniet en wij gaan jullie weer volgen.
  4. Cok en Rinus.:
    27 september 2017
    Vera en Bert, wij wensen jullie een hele mooie reis toe. We kijken weer uit naar alle verslagen die jullie sturen. Geniet ervan.
  5. Yvonne lunenburg:
    28 september 2017
    heel veel plezier en veel moois bekijken.
  6. Bineke:
    29 september 2017